Bye Holland! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Britt Delbressine - WaarBenJij.nu Bye Holland! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Britt Delbressine - WaarBenJij.nu

Bye Holland!

Door: Britt Delbressine

Blijf op de hoogte en volg Britt

05 Januari 2014 | Nederland, Nederland

Hoi allemaal!

zoals jullie inmiddels weten vertrek ik morgenochtend (6 januari) voor een jaartje naar de VS om daar weer aan de slag te gaan als Au Pair.
Samen met 3 andere Nederlandse Au Pairs vlieg ik om 9:15 AM (NL tijd) vanaf Schiphol naar Newark waar we om 11:50 AM (VS tijd) zullen aankomen. De vlucht duurt 8u en 35min. Het is even spannend geweest omtrent onze vlucht omdat er afgelopen dagen zoveel vluchten geannuleerd zijn vanwege het slechte weer in NY. Maar zoals het er nu uitziet gaat de vlucht gewoon door.

Vanaf Newark nemen we dan een shuttle bus richting ons hotel in Hartje New York waar we eerst nog 3 dagen een oriëntatie hebben met onder andere een EHBO cursus en een tour door New York!

Op donderdagavond word ik opgehaald door mijn host family, de Pelkeys! Ik heb een heel leuk gezin gevonden in Chatham, New Jersey. Dit ligt zo’n 45 min met de trein van New York vandaan, ideaal!
Het gezin bestaat uit vader Kevin, moeder Suzanne, Eve (bijna 11) Mia & Nate (tweeling van 8) en de hond Remington. Zij waren het 3e gezin waar ik contact mee had en we hadden meteen een klik. Het is een heel normaal, down to earth gezin. Precies wat ik zocht! De ouders werken beide fulltime. Kevin werkt op een bank in NY en Suzanne op een school in New Jersey. De meiden zitten op een school in de buurt en Nate gaat elke dag naar een speciale school daar hij autisme heeft.
We hebben inmiddels verschillende keren geskyped en houden veel contact over de mail. Ik ben de 3e Au Pair die het gezin gaat vergezellen en ook de huidige Au Pair (zij vertrekt deze week naar een ander gezin) was erg positief over de familie.

Over zo’n 5,5 uur vertrek ik met pap en mam richting Schiphol waar zij me zullen uitzwaaien. De afgelopen weken heb ik van iedereen afscheid genomen en gister heb ik nog een leuk afscheidsfeestje gehad. Het enige wat me nu nog rest is de laatste dingetjes in t koffer stoppen en dan straks afscheid nemen van Tommie :(

Ik zal proberen om mijn blog bij te houden en zou het natuurlijk ook leuk vinden als jullie allemaal een berichtje achterlaten! De volgende update komt vanuit de VS!!

Liefs, Britt



  • 05 Januari 2014 - 22:49

    Maartje:

    Brittos, wat ga ik je missen! Je moet je adres daar nog even appen! Een hele goede reis en we appen/skypen snel! Have fun! xx

  • 05 Januari 2014 - 23:10

    Luka:

    Hi Brit,
    Super leuk dat je weer een avontuur gaat beginnen!
    Ik wens je heel veel plezier en succes en geluk toe in je gezin!
    Maak er wat moois van! In Australië heb ik je niet heel goed leren,
    maar volgens mij had je het daar ook geweldig!
    Enjoy!! Liefs

  • 06 Januari 2014 - 00:15

    Salah:

    Hey Britt,

    Ik wacht nu al met smart op jouw nieuwe blog update en hoop dat je ontzettend veel plezier zal hebben in the USA. Een hele goede reis toegewenst!

    Go live the american dream!

    Groetjes,

    Salah

  • 06 Januari 2014 - 14:37

    Jan Delbressine:

    Beste achternaamgenote,
    Hier volgt een kort bericht uit Stein.
    Allereerst de beste wensen voor 2014 en een fantastisch verblijf in de States.
    Waarom een kort bericht, ik heb nieuwjaarsdag een lichte beroerte gehad maar ik begin al weer op te knappen.
    Het typen gaat nog niet goed omdat ik de automatische piloot kwijt ben in mijn rechterhand. Dus ik moet nadenken over iedere letter en toetsaanslag en nadenken is nooit mijn sterkste punt gewest.
    Ik ga me aanmelden in je mailinglist dan blijf ik op de hoogte van je strapatsen.
    Doe ze de boks op (Toon Kortooms) in Amerika.
    Groet, Jan Delbressine en Gerda

  • 06 Januari 2014 - 22:40

    Christel Paquay- Delbressine:

    Heei!! Ik hoop dat alles oké is gegaan met de vlucht, het lijkt erop dat alles weer een beetje normaal draait in jouw regio!! Voor morgen veel succes en alvast héél veel plezier gewenst in the Big Apple & New Jersey.. Zet'm op!! Wij gaan je volgen, meissie!! Dikke kus!

  • 08 Januari 2014 - 09:13

    Karin Delbressine:

    Ha Britt,
    We kijken wel 3 x per dag of er al een berichtje is. We zijn erg nieuwsgierig hoe het daar is? Volgens de app wat je gestuurd hebt is het -15. Dat moet toch wel heel koud zijn? Zorg goed voor jezelf en geniet ervan!
    Stuur eens wat foto's?
    Gr.Pap en mam

  • 08 Januari 2014 - 19:27

    Opa Delbressine:

    Heb opa site uitgelegd
    Gr. opa en Karin

  • 09 Januari 2014 - 08:52

    Jan Heijligers:

    Hoi Britt
    Ook Gerry en Opa willen dit avontuur niet missen
    en we proberen alles via de computer te volgen
    Heel veel sucses in Amerika
    Groetjes Opa Horst en Gerry

  • 11 Januari 2014 - 14:11

    Suzanne En Paul:

    Hoi Britt, al gewend aan de kou?? Wij hebben lenteweer met 14 graden. Volgende week zou het gaan vriezen en kunnen we sneeuw verwachten. Hoe is het bij je gezin?? Is de moeder al hersteld van haar operatie? Ik hoop dat je het leuk vind in het gezin en kijk uit naar je verslag!! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Britt

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 5708

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 05 Januari 2015

Au Pair in New Jersey

Landen bezocht: